راهنمای خرید میز ناهارخوری
نوشته شده توسط : یاتای

راهنمای خرید میز ناهارخوری

میز ناهارخوری علاوه بر اینکه  مکانی است که افراد خانواده و دوستان در کنار یکدیگر جمع می شوند به عنوان یک کانون و مرکز درون منازل شناخته میشود. اگر شما قصد خرید یک میز غذاخوری را دارا می باشید و میخواهید از ست نهارخوری خود به مدت طولانی استفاده نمایید مطمئنا نیازمند یک انتخاب درست و دقیق هستید که بعدا از خرید خود دلزده و پشیمان نشوید. برای انتخاب یک میز ناهار خوری دقیق و با کیفیت ابتدا باید از کیفیت  و مقاومت بالای میز خود اطمینان حاصل کنید.این میز باید برای همه افراد خانواده مناسب باشد و همه بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند . از طرفی چون خرید یک میز غذاخوری برای شما هزینه تقریبا زیادی را به بار می آورد پس بهتر است  در انتخاب و جستجوی میز مناسب به طور کافی وقت گذاشته و تمام معیارهایی که برای شما یک میز ناهارخوری مناسب را پدید می آورد سنجیده و بررسی نمایید. در ادامه نکاتی را که جهت انتخاب یک میز غذاخوری حائز اهمیت است را برای شما آورده ایم.

میز نهارخوری چوبی

میز ناهارخوری خود را از مواد اولیه مقاوم و با کیفیت انتخاب کنید:

اگر میخواهید با وجود داشتن مهمانی های متعدد و همچنین تمیز کردن مداوم میزتان، میز غذاخوری شما برای یک مدت طولانی برای شما بادوام و مقاوم بماند و آسیبی به آن وارد نشود بهتر است از میزهای ساخته شده از چوب طبیعی استفاده نمایید. چوب های طبیعی مانند چوب راش، چوب  بلوط، چوب گردو،چوب افرا، چوب هامون و ... است. چوب های غیر طبیعی مانند چوب های مهندسی شده و کامپوزیت که به آنهای چوب های مصنوعی گفته می شود مانند چوب های ام در اف و تخته های چند لایه  است که امکان دارد برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد اما دوام و عمر طولانی میز های ساخته شده با چوب طبیعی را نخواهند داشت. پس پیشنهاد ما  برای انتخاب جنس میزتان استفاده از چوب های طبیعی می باشد. البته میز چوبی در مقایسه با میزهای نهارخوری فلزی، شیشه ای  و ... گزینه مناسبتری می باشد زیرا شما تمایل دارید که به مدت طولانی در منزل از میز خود استفاده نمایید.

میز غذاخوری شیشه ای

میز نهارخوری شیشه ای:

درست است که میزهایی جنس چوب برای شما یک اولویت بسیار خوب می باشد اما زیبایی و کارآمدی میزهای شیشه ای را در منزل خود دست کم نگیرید. از مزیت های میز های شیشه ای ناهارخوری می توان به این نکته اشاره نمود که  با بسیاری از سبک های تزئیناتی و دکوراتیو منزل شما به راحتی انطباق می یابند. از آنجایی که میزهای شیشه ای دارا قدرت بازتاب نور بسیار بالایی می باشند برای فضاهایی که شما تمایل دارید روشن تر و دلبازتر به نظر برسند بسیار مناسب خواهند بود. امروزه با افزایش ایمنی و مقاومت و ضخامت میزهای شیشه ای ضریب امنیت و استحکام این جنس  با افزایش ضخامت آنها بالاتر رفته است و به این معنی می باشد که میزهای شیشه ای در برابر خراش و گرما مقاوم خواهد بود و در اثر ضربه  به سختی آسیب می بیند.

میز غذاخوری قدیمی

استفاده از میزهای ناهارخوری  قدیمی  از جنس چوب طبیعی:

اگر شما دارای فرزند کوجک در منزل هستید و همچنین علاقمند به وسایل قدیمی می باشید استفاده از میزهایی از جنس چوب طبیعی  و دست دوم که ممکن است از میراث بجا مانده از خانواده شما و یا هر شخص دیگری باشدو یا میزهای قدیمی که کشاورزها استفاده می کرند به دلیل وجهه طبیعی که دارا می باشد و خطوط ی که در طی زمان و استفاده بر روی آن پدید امده است با توجه به سبک دکوراسیون منزل  و سلیقه شما  گزینه ایده آلی می تواند باشد . با انتخاب اینگونه میزها شما دیگر نگران نخواهید بود که فرزند شما باعث ایجاد خراش بر روی میز شود.

میز ناهارخوری سنگی

میز غذاخوری سنگی:

شما با انتخاب یک میز غذاخوری از جنس سنگ مرمر قطعا میهمانان خود را تحت تاثیر قرار خواهید دارد. میزهای ساخته شده از سنگ مرمر معمولا دارای قیمت بالایی نسبت به سایر میزهای ناهارخوری می باشند و همیشه اینگونه از میزها  را می توانید در فروشگاهای بزرگ پیدا کنید. میزهای نهارخوری از مرمر بسیار زیبا و شیک می باشند و امروزه در بازار دکوراسیون  ومبلمان طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. اگر این نوع از میزها مطابق با سلیقه شما هستند در خرید آن درنگ نکنید زیرا جذابیت و زیبایی این میز باعث می شود در منزل خود فضایی زیبا و مدرن در اختیار داشته باشید. این جنس بسیار زیبا و شیک  با اشکالاتی نیز همراه است که نگهداری از آن را بسیار سخت می کند. میز های مرمر به دلیل جنس خاصی که دارا می باشند بسیار سنگین و حجیم بوده و جابجایی آن به راحتی برای شما امکان پذیر نخواهد بود. از طرفی  در نگهداری این میز باید نهایت دقت را بکار گیرید زیرا این میز ممکن است به راحتی ترک خورده و لک شود. بهتر است برای جلوگیری از لکه شدن میزهای مرمر و سنگی  پس از استفاده از آن سریعا میز را تمیز نمایید وراه حل آسانتر انکه وقتی از نوشیدنی ها و قضاهایی استفاده می کنید که باعث آسیب رساندن و لک شدن  میشود بهتر است از یک رومیزی استفاده نمایید.

میز چند لایه

میزهای ساخته از تخته سه لایه:

تخته های سه لایه بسیر سبک و البته با دوام هستند. میزهایی که با تخته های سه لایه ساخته شده اند را شما به راحتی می توانید در منزل خود مونتاز نمایید و از زیبایی آن و سبک مدرنی که به منزل شما می بخشد لذت ببرید همچنین در زمانی که می خواهید آن را جابجا و به مکان دیگری غیر از منزل خود انتقال دهید می توانید به راحتی آن را جدا و بسته بندی نمایید. این نوع از میز گزینه خوبی برای افرادی می باشد که به دنبال سبک ها جدید و آسیایی هستند.

میز فلزی

جابجای آسان میز ناهارخوری:

اگر شما در دسته افرادی قرار دارید که میخواهید میزی را در اختیار داشته باشید که بتوانید به راحتی آن را جابجا نمایید از خرید میزهای فلزی سنگین و یا سنگ مرمر نا امید نشوید. اگر این دو نوع میز مورد علاقه شما می باشند می توانید در استفاده از میز های سنگی  ازمیزهایی استفاده نمایید که دارای پایه های جداشونده از سطح میز باشند و شما بتوانید به راحتی آن را جابجا نمایید. همچنین میزهای سنگی با طراحی گرد و کوچک مناسب شما خواهند بود. اگر به فلز علاقمند هستید می توانید از ست های غذاخوری استفاده نمایید که در طراحی آن از تلفیق چوب و فلز با یکدیگر استفاده شده است و معمولا در این نوع از میزها از فلزهای سبک استفاده می شود. اینچنین میزهای بسیار متناسب با دکوراسیون های صنعتی و یا دکوراسیون های مدرن امروزی می باشد.

میز گرد

 میز نهارخوری گرد:

اگر شما دارای فضای مربع شکل در منزل خود هستید میزهای گرد در این فضاها بسیار مناسب به نظر می رسند. این میزها در اکثر اتاقها فضای دلچسبی را برای شما به وجود می آورند.اگر شما یک ست ناهارخوری شش نفره  گرد را خریداری نمایید به راحتی می توانید در مابین صندلیها یک یا دو صندلی دیگر قرار دهید و تعداد نفرات بیشتری از میز غذاخوری شما استفاده نمایند در واقع هرچه قطر میز شما بزرگتر باشد تعداد افراد بیشتری از میز شما میتوانند استفاده نمایند. در صورتی که در میزهای که به شکل مستطیل طراحی می شوند شما این امکان را نخواهید داشت زیرا طراحی این میزهای به گونه ای است که در دو طرف میز فقط یک صندلی می تواند قرار گیرد.

میز کلاسیک

میز غذاخوری کلاسیک:

به طور کلی میزهای غذاخوری با طراحی کلاسیک به اندازه کافی و بزرگ هستن و مناسب خانواده هایی می باشند که به طور مرتب در کنار یکدیگر جمع می شوند و فضای زیادی را مورد نیاز دارند. این نوع از میز غذاخوری معمولا از چوب های راش،  بلوط و کاج تهیه می شوند استفاده از این نوع چوب در ساخت این سبک از میز ناهارخوری باعث شده است که بسیار مقاوم و مستحکم باشند. این سبک از مبلمان با طراحی ساده وشیک خود مناسب  برای اکثر منازل می باشند و در مناسبتهای مختلف برای شما کارآمد خواهند بود. امروزه اکثر میزهای غذاخوری با سبک کلاسیک دارای پایه های ظریف می باشند و شما به راحتی میتوانید یک تابلو فرش زیبا را با آن ست کنید.

 میز رنگ خنثی

از رنگ های مد روز پیروی نکنید:

امروزه از رنگ های سرد و خنثی بسیار طرفدار پیدا کرده است. اما دقت کنید انتخاب رنگ هایی که برای یک مدت مد می شوند کار عاقلانه ای نمی باشد زیرا بعد از مدت کوتاهی دیگر برای شما آن جذابیت سابق را نخواهد داشت. رنگ های کلاسیک مانند قهوه ای، قرمز، آبی و زرد رنگهایی هستند که برای شما قدرتماندگاری بالایی خواهند داشت. در منازلی که دارای سبک و سیاق آسیایی می باشند رنگ قرمز پرطرفدار است. در منازل ما ایرانی های معمولا رنگهای در طیف قهوه ای و رنگهای چوب بسیار پرطرفدارتر هستند. پس در انتخاب رنگ میز ناهارخوری خود  رنگی را مورد انتخاب قرار دهید که  در طی زمان برای شما خسته کننده نباشد.

میز مشکی

رنگ سیاه را انتخاب نکنید:

انتخاب رنگ مشکی برای وسایل منزل همیشه خاص، زیبا و جسورانه بوده است. نگهدای یک میز غذاخوری مشکی بسیار مشکل است بخصوص که میز شما از نوع روکش دار باشد زیرا به هرعلتی  اگر روی میز یا صندلی شما خط  و خشی اتفاق بیافتد به دلیل  رنگ تیره میز و صندلی شما این ایراد در چشم بیننده بیشتر نمایان خواهد شد. اما اگر شما شخصی هستید که با وسواس و دقت فراوان از وسایل خود نگهداری می کنید  این رنگ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

همراهان عزیز فروشگاه اینترنتی یاتای در این مطالب ما سعی کردیم تمام مطالب مورد نیاز شما را جهت یک انتخاب هوشمندانه و درست میز ناهارخوری برای شما گردآوری نماییم. در صورت تمایل به خرید میز نهارخوری از مدلهای فروشگاه اینترنتی یاتای با ضمانت اصل بودن کالا و ارسال به سراسر کشور دیدن فرمایید.

در ضمن کارشناسان فروشگاه اینترنتی یاتای با کمال میل آماده پاسخگویی به سوالات، مشاوره و راهنمایی خواهند بود.

 

منبع: https://www.forbes.com





:: برچسب‌ها: میز , میزغذاخوری , میزناهارخوری , میزنهارخوری , خرید میزناهارخوری , قیمت میزنهارخوری ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: